The Old Republic FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Erőképességek

Go down

Erőképességek Empty Erőképességek

Témanyitás  Darth Sion 2019-12-02, 16:40

Sok nem listázott erőképesség van, mely igazából nem is kapott nevet soha. Ilyenek például azok a műveletek, mely során az erőhasználó felerősíti fizikumát, hogy erősebbet tudjon csapni fénykardjával. Viszont sok olyan van, amely nevet is kapott. Itt közel se található meg minden említett és bemutatott képesség, azonban a legtöbbet megpróbáltunk felvezetni a listánkban. Fontos továbbá megjegyezni, hogy az oldal Kyle Katarn filozófiája szerint gondolkodik, s a legendákat veszi alapul főként. Ez azt jelenti, hogy nincs olyan, hogy eredendően gonosz képesség, csak gonosz használó. Egy Jedi is képes lehet erő villámok létrehozására, ám a képesség maga húzni fogja őt a sötét oldal felé.

Az erőképességek tanulása érdekes téma. Tanulni az erőhasználatot magát kell, a képességeket külön lehet ugyan oktatni, ám az inkább már a meglévő csiszolása. Tehát képes lehet végrehajtani erő fojtást egy jedi pedig senki nem oktatta rá, különösen nem az akadémia, ám nem gyakorolta a képességet, nincs benne tapasztalata, így olyan hatásos se lesz. Persze a hatásfokot az is növelheti, hogy a pillanatban az egyén mennyire áll közel a képesség adott oldalához, ám a fő tényező a gyakorlottság. A tanítványoknak gyakorta kiképzőpályákat, gyakorlóterepeket építettek azért, hogy legfontosabb képességeiket, mint ugrás, telekinézis gyakorolhassák. Magyarán amire van elég pontja a karakternek, azt tudja használni, ám nem jelenti, hogy tapasztalt benne. 

Semleges képességek
-Mindkét oldal képviselői nyíltan használhatják.

Telekinézis:
A telekinézisnek több altípusa van. Ilyen a Megragadás, a Taszítás, a Húzás és pár egyéb variáns. Azonban mindben van egy közös. Az erőhasználó képes a tudatával mozgatni tárgyakat, melyek reagálnak rá. Ezt pedig az erő segítségével teszi. A legandák szerint voltak olyan hatalmas erőhasználók, kik képesek voltak csillagrombolókat egymásnak ütköztetni erejükkel. Rendkívül hasznos, s a leggyakrabban használt képesség mindkét oldal által.
Szükséges erőpont: 5

Erő Gyorsaság:
A használó felgyorsítja testét, s ezáltal mozgási sebességét a többszörösére javítja. A képesség hosszas fenntartása viszont fárasztó, így ezt főként menekülésre, vagy egyszeri műveletekre használják. Folyamatos használata könnyen lemerítheti a használóját úgy, hogy végül harcolni se lesz ereje.
Szükséges erőpont: 5

Erő Érzékelés:
A képesség megengedi a használónak, hogy lényegében az erőn keresztül lásson, halljon, érezzen. Egyes erőérzékeny fajok, melyek vakon születnek ösztönösen használják ezen képességüket, azonban mindenki más számára egy hosszas tanulási folyamaton kell átesni, meditációval tele. Általában az első képességek közt van, amit Jedik és Sithek tanulnak. Képzettebb használói (erősebb Sith és jedi lovagok) még a körülöttük állók érzelmeit is képesek érezni, s volt példa egy-egy rendkívül tehetséges használó esetére, amikor még a gondolataik is képesek voltak kiolvasni. Ezutóbbi persze nagyon ritka képesség. A sithek elengedhetetlen eszköze ez a technika, hogy felmérhessék ellenfelük érzelmi világát, s játszadozhassanak vele. Valamilyen szinten ez a képesség alapból is megvan az Erőérzékeny személyekben, azonban ezt ki kell dolgozni, hogy kellően fejlett legyen.
A képesség Passzív képességnek minősül, tehát akarattal lehet erősíteni, koncentrálni rá, hogy hatásosabb legyen, azonban alapjáraton magától működik.
Szükséges erőpont: 5

Erő Rejtőzés:
A használó képes elrejteni magát a többi erőhasználó elől, s képzettebbek akár még az Erő Érzékelés használói elől is képesek elrejteni magukat.
Szükséges erőpont: 10

Erő Ugrás:
Az erőhasználó képes lesz hatalmasat ugrani ennek segítségével. Persze közrejátszik alap tulajdonsága is, amely az ugrásra vonatkozik, így hát egy alapból ugrásra alkalmazkodott lábbal rendelkező faj egyede a többszörösét ugorhatja egy emberének például. Természetesen a landolás képessége is vele jár, tehát amekkorát ugrani tud a használó, akkora esést gond nélkül kibír, amennyiben rá tud koncentrálni. Eszméletlen, vagy kába zuhanás esetén viszont ez nem érvényes.
Szükséges erőpont: 5

Erő Ellenállás:
Ez a képesség felelős azért, amiért egy Sith és egy Jedi nem képesek csak úgy szimplán ellökni egymást az erő segítségével. A képesség ugyanis azt hivatott szolgálni, hogy az efféle dolgokat ki tudja védeni az erő használó. Fejlett ellenállás esetén az Erő Villámok is enyhébbek lehetnek. Habár teljesen hatástalanítani nem tudja azokat, képes lehet csökkenteni az okozott kárt, így kevésbé halálossá tenni azt. A képesség alapjáraton használandó, tehát nem passzív, így gyakorta van, hogy rés keletkezik a pajzson. Ilyen mikor ugrás közben kapják el például az illetőt egy lökéssel, vagy mikor nagyon a fénykardpárbajra fókuszál, így támadása közben sebezhetővé válik az erőtámadásokkal szemben. Egy bizonyos fokig viszont passzívnak is mondható. Például egy Sith Tanítvány is vagy egy Jedi Padawan is gond nélkül ellenáll az elmetrükk hatásának, akárki is használja rajtuk.
Szükséges erőpont: 5

Erő Kitartás:
A képesség neve beszédes, azonban közel sem takar mindent. A használó képes lehet arra, hogy fájdalmait elnyomja vele ideiglenesen, s akár magasabb szinten egy bénult testrész használatát is lehetővé teheti kis időre. Az alkalmazó felülemelkedhet saját tűréshatárán egy időre, ám nem szűnteti meg azokat véglegesen, s a sérülések is megmaradnak. Így néhány esetben igencsak kártékony lehet magunkra nézve, ha olyan sérüléssel próbálunk tovább harcolni, amivel nem igazán kellene megmozdulnunk sem.
Szükséges erőpont: 10

Erő Pajzs:
Ezzel a képességgel egy pajzsot hoz létre a használó, mely megakadályozza a fizikai támadásokat. Magasabb szinten akár lézerlövedékeket is kiállhat, de a felénk zúduló víztömeget is megállíthatjuk vele. Igazán erős használói által volt rá példa, hogy egy űrhajó rakétájának találatát is elnyelte. Lényegében, mintha egy fizikai pajzsot formálna az illető.
Szükséges erőpont: 10

Energiaelnyelés:
Az Erő Pajzs bizonyos értelemben való továbbfejlesztése. Gyakorta emlegetik Tutamini, vagy Tutaminis néven is. A lényege, hogy képessé teszi a használót a különböző energiák elnyelésére. Így például akár az erővillámokat is elnyelhetjük, vagy magasabb szinten egy fénykard pengéjét tarthatjuk kezünkben rövid időre. Az így elnyelt energia azonban újrahasznosítható, s más erőképességeket használhatunk fel belőle. Így például mikor Yoda elnyelte Dooku villámait, majd az erő Kitartással felerősítette öreg testét, hogy aztán egy fiatalokat megszégyenítő támadássorozatot indítson ellenfele ellen. Használói ritkák, ám ez a képesség önmagában a legerősebb harcosokká emeli őket. Alkalmazható az erő pajzson keresztül is.
Szükséges erőpont: 25
-Erő gyermeke képesség megléte előfeltétel a tényleges hatás eléréséhez.

Elmetrükk:
Az elmetrükk egy galaxis szerte jól ismert képesség, mellyel képes lehet a használó ráerőltetni akaratát, vagy meggyőzni igazáról -ha az szebb szó- a kiszemelt áldozatot. Könnyebbnek számít a képesség, s nem mindenkire hat. Vannak fajok akiknek faja alapból immúnis, s az erős akaratú személyek, kik szilárd jellemmel rendelkeznek is ellenállhatnak az elmetrükk hatásának. Továbbá kicsit is képzett erőhasználók is ellenállnak neki már.
Szükséges erőpont: 5

Elmeszonda:
Az elmeszonda egy olyan képesség, mely lehet észrevétlen, vagy rettentő fájdalmas is. Ez attól függ, hogy az akin alkalmazzák, mennyire is működik együtt. A Jedik egymás között információ cserére használják néha a képességet, míg a Sithek vallatási célzatból is előszeretettel használják. Amennyiben sikeresen végre tudjuk hajtani úgy a vallatott ember emlékeibe nézhetünk bele. Természetesen az, hogy mennyi idő kell, hogy feltörje valaki a másik elméjét anélkül, hogy az beleegyezne a dologba függ a két egyén képzettségétől is. Egyenlő felek esetében akár órákig is tarthat, míg a használónál erősebb személyt maximum kínozni tud vele, sikeres nem igen lesz. Maximum ha az belefárad pár nap után. Ilyenkor némi erővillámmal szoktak rásegíteni az inkvizítorok.
Szükséges erőpont: 12

Láthatatlanság:
A jedi vagy sith képes önmagát láthatatlanná tenni egy időre. Fejlett képesség, melyet kevesen ismernek. Főként a beszivárgásra szakosodottak.
Szükséges erőpont: 10

Illúzió:
Az illúzió keltés képessége talán kicsit közelebb áll a sithekhez, mégse mondható sötét oldali képességnek. Az elmetrükkhöz hasonló használati követelményei vannak, bár erre egy ismert faj se immúnis. A gyengébb akaratú személyek számára kelthetünk kisebb délibábokat, zajokat hallathatunk velük, melyek sose hangoztak el, vagy fényeket láttathatunk a távolból. Erőhasználókon ugyan alkalmazható, ám azok egyből érzik a trükköt, s akármikor semlegesíthetik azt. A képesség nem erőhasználókon is fárasztó művelet, ezért kis mértékben használják csupán. Gyakorta hegek látszólagos eltűntetésére szolgálnak, vagy a sötét oldal maradandó nyomait próbálják vele elfedni.
Szükséges erőpont: 15

Elkábítás:
Az elmetrükk egy újabb módozatának is tekinthetjük, ám itt a lényeg, hogy nem saját akaratunkat erőltetjük rá a másikra, csupán elkábítjuk. Egyszerűbb lényeken, állatokon is alkalmazható a képesség, de nem erőhasználókon is gond nélkül.
Szükséges erőpont: 8

Erő Zúzás:
Az erő zúzás egy bizonyos válfaja a telekinézisnek, ám mégis kellően egyedülálló, hogy külön soroljuk fel. A képesség lényege, hogy a megragadott tárgyat képesek lehetünk összeroppantani, hasonlóan a sötét oldali testvéréhez, ám ez a képesség önmagában csupán tárgyakra, esetleg droidokra használatos. Ahhoz, hogy élőlénnyel tegyük meg sokkal nagyobb erő kell, s a szándék is meg kell legyen. Élőlényeken maximum egy gyakorlott Erő Fojtás használó képes alkalmazni.
Szükséges erőpont: 10

Erő Stázis:
A használó az erő segítségével képes megragadni, s kritikusan lelassítani, később megállítani is célpontját. A képesség mesterei akár csoportokat is képesek lehetnek vele "megfagyasztani". Továbbá képes lehet tapasztalt alkalmazója akár a lézernyalábok megállítására is. Felhasználása rettentően sokoldalú tud lenni a megfelelően kreatív használó kezében. A Telekinézisből eredeztethető képesség.
Szükséges erőpont: 8

Erő Fergeteg:
A használó egy lökéshullámot, vagy épp húzást indít minden irányba, amerre csak képes. Ezzel lényegében egy gömbrobbanást, vagy húzást előidézve maga körül. Megfelelő szinteken rettentően erős képesség tud lenni.
Szükséges erőpont: 8


A hozzászólást Darth Sion összesen 2 alkalommal szerkesztette, legutóbb 2019-12-03, 12:53-kor.
Darth Sion
Darth Sion
Admin

Posts : 91
Join date : 2019. Dec. 01.

Adatlap
Szint: 1
Oldal:
XP:
Erőképességek Left_bar_bleue1/200Erőképességek Empty_bar_bleue  (1/200)

https://oldrepublic.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Erőképességek Empty Világos Oldal

Témanyitás  Darth Sion 2019-12-02, 16:40

Világos oldali képességek:

Empátia:
Az empátia képességgel lehetősége nyílik a használónak feltárni a célpont lelki állapotát, s megnyugtatni azt. Akár egy sokkot kapott egyén is tárgyaláskészre varázsolható vele egy pillanat alatt. Akár a haragot, félelmet is meg lehet szűntetni vele, akár erőhasználók lelkében is, ám ez függ a két fél képzettségétől is.
Szükséges erőpont: 8

Gyógyítás:
Az erőhasználó képes lehet sebesülések begyógyítására, akár magának akár másnak. A képesség hatása nagyban függ a használó erejétől, így tehát képes lehet egy képzett mester akár halálosnak tűnő sérülések gyógyítására is, míg egy kevésbé képzett alkalmazó a karcolásokkal is bajlódhat.
Szükséges erőpont: 15 (veleszületett képességgel 5)

Csatameditáció:
A használó képes befolyásolni a körülötte lévők harcimorálját. Ez abban nyilvánulhat meg, hogy a saját emberei lelkesebben, odaadóbban kezdenek harcolni. Képzettebb alkalmazói képesek egyszerre a saját embereik morálját növelni, s ellenfeleikét csökkenteni.  Habár ez csak nem erőhasználókon működik, csatákat dönthet el. Háborúk idején igencsak keresett képesség, olyannyira, hogy volt rá példa, hogy egy ilyen képességben különösen nagy tehetséggel bíró egyént egy kisebb hadsereg védett, nehogy baja essen. Persze a képesség igazi mesterei képesek ezt aktív harc közben is gyakorolni, ám legerősebb hatását mindig stabil meditáció alatt fogja elérni.
Szükséges erőpont: 15

Hibernáció:
A használója képes leállítani saját szervezetét, s akár hónapokig életben maradva, változatlan testtel meditációs állapotban átvészelni az időszakot étel ital vagy bármi nélkül. Szorult helyzetben alkalmazzák a jedik gyakorta, mikor nem látnak kiutat s csak abban bíznak, hogy társaik vagy az Erő akarata kiszabadítja majd őket.
Szükséges erőpont: 12
Darth Sion
Darth Sion
Admin

Posts : 91
Join date : 2019. Dec. 01.

Adatlap
Szint: 1
Oldal:
XP:
Erőképességek Left_bar_bleue1/200Erőképességek Empty_bar_bleue  (1/200)

https://oldrepublic.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Erőképességek Empty Sötét Oldal

Témanyitás  Darth Sion 2019-12-02, 16:41

Sötét Oldali Képességek:
A jedik Rendje nem nézi jó szemmel, ha tagjai ezen képességeket alkalmazzák. Nem is nagyon tanítják használatukat, így Jediként nehéz tényleges tapasztalatot szerezni bennük.

Erő Fojtás:
A használó képes áldozatát fojtogatni az Erő segítségével, s akár torkát is összeroppanthatja, ha annak nincs nagy ellenállása. Az Erő Zúzás képzett ismeretével együtt pusztító, akár teljes testre kiterjedő hatást is elérhet a használó.
Szükséges erőpont: 8

Harag:
A használó képes saját dühét felhasználni, s abból erőt meríteni, mely átmenetileg felgyorsítja, felerősíti, ellenállóbbá teszi testét. Azonban koncentrációja a képesség használatbavételének mértékével egyenesen arányosan csökken, így veszélyes lehet túlzottan érzelmeire hagyatkoznia.
Szükséges erőpont: 10

Erő Elszívás:
A Sötét Oldal használója képes lehet elszívni más élőlények energiáit, melyeket aztán sajátjához adhat. Képzettebb használói képesek lehetnek ezek segítségével önmagukat gyógyítani, s volt rá példa, hogy ezen képességgel együtt az ellenfél gondolatait, emlékeit is képes volt elnyerni.
Szükséges erőpont: 12 (veleszületett képességgel 5)

Erő Villám:
Az Erő Villám talán a legjellegzetesebb Sötét Oldal által biztosított képesség. A használó elektromos energiát gerjeszt testéből, mely minden tekintetben rendes, elektromos áramnak felel meg, melyet az Erő felhasználásával alkotott. Magas szintű képesség, s megfelelő kezekben rettentő halálos is lehet.
Szükséges erőpont: 15

Erő Vihar:
Az Erő Villám képesség tovább fejlesztett variánsa. A használó egy nagyobb területen belül pusztító villámokat idéz, melyek elől lehetetlen a menekvés, ha egyszer elkapta. A plafonról, a földből, a használóból, de a puszta levegőből is elektromos nyalábok csapnak ki, melyek bárkit megfognak, aki él és mozog.
Szükséges erőpont: 25
-Erő gyermeke képesség megléte előfeltétel a tényleges hatás eléréséhez.
Darth Sion
Darth Sion
Admin

Posts : 91
Join date : 2019. Dec. 01.

Adatlap
Szint: 1
Oldal:
XP:
Erőképességek Left_bar_bleue1/200Erőképességek Empty_bar_bleue  (1/200)

https://oldrepublic.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Erőképességek Empty Születéssel kapott képességek

Témanyitás  Darth Sion 2019-12-02, 16:41

Veleszületett képesség birtoklásához előzetes engedélyt kell kérni rá a Stafftól, még mielőtt a karaktert megalkotnád!

Pszichometria:
Ezzel a képességgel rendelkező személyek képesek az Erő által hagyott lenyomatokat leolvasni. Minden cselekvés hagy nyomot az Erőn keresztül, s ezáltal képesek lehetnek egyfajta médiumként látni a pillanatnyi múltját annak, aki hagyta. Érezhetik, amit ő érzett, hallhatják hangját, képzettebb használó esetén esetleg a gondolatát magát is. Főként a Kiffar nép tagjai közt fellelhető a képesség, ám volt példa rá, hogy mások is születtek vele.

Féktelen Éhség:
A képesség maga azt jelzi, hogy használója félelmetes tehetséget mutat az Erő Elszívás használatában. Darth Nihilus egy kiváló példa a képességre (ha nem is ezzel született), kinek ereje elegendő lett volna talán egy egész bolygó élőlényeinek halálra szipolyozásához, csupán percek alatt. Akit csak elkapott szinte biztosan meghalt. Mellékhatása a képességnek, hogy az egyén egyfajta éhséget kezd érezni, mely egyre erősödik, s csak más élőlények energiái képesek csillapítani azt, s csak ideiglenesen.

Ashla áldása:
A fény, vagy Világos Oldal igaz gyermekének tekintik azon keveseket, kik veleszületett fogékonyságot mutatnak az Erő Gyógyítás használatára. Ezen személyek a megfelelő képzés után olyan mértékű erőre tehetnek szert, mely elegendő lehet akár egy derékban ketté vágott ember életben tartásához. Akár végtagokat is képesek visszaforrasztani, vagy a halál árnyékából visszahozni személyeket.


Egyéb veleszületett képességek is lehetségesek. Akár minden képességre juthat egy és még azon is túl, ám ezek a legfőbbek. Amennyiben mást kívánsz beadni, vagy megpályázni, úgy megbeszélések útján a Staff engedélyezheti, amennyiben az az ötlet jó.
Darth Sion
Darth Sion
Admin

Posts : 91
Join date : 2019. Dec. 01.

Adatlap
Szint: 1
Oldal:
XP:
Erőképességek Left_bar_bleue1/200Erőképességek Empty_bar_bleue  (1/200)

https://oldrepublic.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Erőképességek Empty Re: Erőképességek

Témanyitás  Ajánlott tartalom


Ajánlott tartalom


Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.