The Old Republic FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Játékmódok

Go down

Játékmódok Empty Játékmódok

Témanyitás  Darth Sion 2020-01-14, 12:43

A szerepjáték maga az értelme, annak, hogy ezt olvasod. A karakterek megformálása, a jellem kijátszása, vagy épp az akció, a harc, vagy a kalandok, az élmények, melyeket nyújthat számodra egy FRPG... Bármelyik is vonz az FRPG-k színterére, s azon belül is erre az oldalra, a lényeg, hogy játszani szeretnél, hogy a saját, egyedi építésű karaktered szeretnéd tesztelni, a megtörtént eseményeket átélni, fejlődni, s átérezni a világát az oldalnak. Azonban felvetődött a kérdés, hogy hogyan is kezdjünk játékot? Ennek több módja is van igazából. Alább a különböző játéktípusok leírását találhatjátok részletesebben.

Normál, Játéktéri játék:
Az egyszerű játéktéri játék megkezdéséhez nincs másra szükséged, csak egy mesélőre. A történetre ráhatásod van, ám azt a mesélő fogja írni, alkotni. Ő dönt cselekvéseid sikerességeiről, illetve magáról a történetről. Természetesen élhetsz javaslattal, vagy megkeresheted úgy is, hogy egy specifikus, történet irányt szeretnél, vagy kifejezetten van egy határozott célod a karakterrel a játék során, ám a mesélőnek joga van arra, hogy azt úgy vezesse fel, ahogy logikusnak találja.

Játéktéri szabad játék:
A típus neve beszédes, bár nem annyira szabad, mint azt elsőre gondolnánk. A játék megkezdéséhez itt csupán egy, vagy több játékostársra van szükség, kikkel együtt egy kisebb volumenű kalandot játszhatunk le. Az ilyen játékok során azonban komoly szigorítások vonatkoznak a játékosokra, melyek lényegében a következők:
-Nem irányíthatnak fontos, nagy jelentőségű NJK-kat.
-A játék cselekménye és kihatása nem befolyásolhatja a fórum főtörténetét.
-A játék cselekménye és kihatása nem eszközölhet oly változásokat a világban, mely a főtörténetet nem befolyásolja, ám más JK-ra bármilyen hatást gyakorolhat, aki nem vesz részt a játékban. (Egy JK pl Alderaan-on játszik és lejátsszák közben, hogy minden nemesi házat összeugrasztottak, holott az egyéni történetében a másik JK épp hogy szövetséget segített elő közöttük.)
A játékosok továbbá kötelesek aktuálisan követni az eseményeket, s azoknak megfelelőn alkotni közös, saját játékuk tervezetét. A játék végén egy staffnak jelezve kérhettek ellenőrzést, mely során XP jutalmat oszthat belátása szerint a staff. Azonban nem megfelelő, vagy nagyon nagy hibák esetén ugyanígy semmissé is teheti, nem megtörténtnek nyilváníthatja az ellenőrző staff a játékot. Ez azt jelenti, hogy se jutalmat nem kaptok rá, s a szerzett információval, vagy javakkal sem fogtok rendelkezni. Mintha meg se történt volna az egész.

Szabad játék:
A szabad játék egy fiktív, nem megtörténő, nem valós időben húzódó játék, melyben bármit kijátszhattok, melyhez kedvetek szottyan. Jutalmat nem kaptok érte, ám károsodást sem szenvedtek, így ha itt mondjuk a karakteretek meghal, akkor se lesz belőle semmi gond. Ez a játékmód a kötetlen szórakozást hivatott szolgálni, ahol nincsenek megkötések, s akár olyanok is játszhatnak együtt, akik számára a játéktéren ez lehetetlen volna alapból történetük, vagy hovatartozásuk végett.

Fórumkaland:
A fórumkalandok az oldalon történnek meghirdetésre. Nagy volumenű, a főtörténetet befolyásoló események, melyekre jelentkezni kell a megfelelő topicban. Amennyiben jelenleg nincs meghirdetve semmi, úgy ez a játékmód számodra egyenlőre lehetetlen. Az itt szerezhető jutalom magasabb, ahogy a kockázat is, s van, hogy bizonyos követelményeknek megfelelve tud az egyén jelentkezni kizárólag.


Jutalmazás
 A szabad játékon kívül minden cselekvésért járhat jutalom az adott karakternek, mely részt vett benne. Ennek meghatározásába azonban több tényező is beleszólhat, s tény, minden mesélő másként jutalmaz, alább olvashatjátok azokat a pontokat, melyek nagyjából közösek mindenkinél.

Pozitívum:
-Jó írás minőség.
Természetesen nem kell, hogy mindenki profi író legyen, de lássuk rajtad, hogy próbálkozol, s fejlődsz. Csak az nem fejlődik, aki nem próbálkozik. A jobb minőségű írás, a bő szókincs, a fogalmazási készség sokszínűsége mind-mind eszköz ahhoz, hogy eredményesebben és számodra IS élvezetesebben tudd kijátszani a történéseket.
-Jó jellemjáték
A karaktered nem egy névtelen mellékszereplő, aki a háttérből figyel és nem tesz semmit. Mutasd is meg, hogy miben más.
-Rugalmasság játékon belül
Nem az történt, amire számítottál? Igazodj, próbáld megállni a helyed a váratlan szituációkban is.
-Kreativitás írás terén
Változatos fogalmazás, változatos ötletek. 
-Kreatív harci megoldások
Persze le lehet írni, hogy oda mész és lelövöd, de ez nem mindig elég. Hogy oldod meg a szituációt? Használd a kreativitásod a harcok lebonyolítására. 

Negatívum:
-Modortalanság (A mesélő is ember, kommunikálj vele ennek megfelelően.)
-VP-zés
Vér Pisti, avagy "Csak azért is én vagyok az erősebb, a jobb, az okosabb, hiába szorítottak sarokba. Lehet jelezni, ha úgy érezzük, hogy a mesélő alábecsüli karakterünk, ám azt tegyük kulturált módon.
-Rendezetlen adatlap
Kevesebb kínos dolog van, mint rádöbbenni, hogy a meséltünk adatlapján nem lehet kiigazodni, vagy időtlen idők óta nincs frissítve. Utóbbit itt a staff végzi pontok tekintetében, ám a megjelenést, a tulajdonodban lévő tárgyakat, eszközöket magad kell vezetned, s ha nincs felírva adatlapra, akkor az olyan, mintha nem is lenne. Utólag hivatkozni rá pedig macerás. 
-Minőségi és mennyiségi alacsony mérce 
Nincs azzal gond, ha valaki tömören fogalmaz, ám mindenki ismeri a jelenséget, mikor a JK csak bemásolja a mesélői posztot, s hozzáír két mondatot, ezzel próbálva megkerülni a minimum szószámot, s rejteni az ötletek teljes hiányát.
Darth Sion
Darth Sion
Admin

Posts : 91
Join date : 2019. Dec. 01.

Adatlap
Szint: 1
Oldal:
XP:
Játékmódok Left_bar_bleue1/200Játékmódok Empty_bar_bleue  (1/200)

https://oldrepublic.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére


 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.