The Old Republic FRPG
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Pontozás és Képességek

Go down

Pontozás és Képességek Empty Pontozás és Képességek

Témanyitás  Darth Sion 2019-12-02, 15:04

Az oldalon a fejlődés szintekre van bontva. Az első szint elérése 100 a második 200 a harmadik 300 Xp, s így tovább a végtelenségig, folyamatosan 100al növelve a következő határt. Az XP mennyiség természetesen eztán kiürül, s újra kell kezdeni gyűjtését, megkezdve a következő szintet. Minden szintlépésnél azonban kapunk 5 pontot, melyet eloszthatunk, illetve 1 képesség pontot, melyen egy kasztunkra szabott különleges képességet vásárolhatunk. Kaszt módosulás után ezek a plusz képességek továbbra is elérhetők lesznek, ám újakat ezen irányban nem vásárolhat az illető.
Természetesen van lehetőség az oldadlon keresztezett kasztokra, így egy ex-katona, ki erőérzékenysége miatt jedi vagy sith képzést kapott, vagy fordítva, ám ezeket kizárólag játéktéren lehet kijátszani.
  A pontokról nagyjából elég azt tudni, hogy 5-10 között számít kezdőnek az illető. 10től már haladottabb, míg 20tól már jelentős tapasztalattal rendelkezik a területen. 30tól a mestere a területnek.

Erőérzékeny vagy erőhasználó?
Minden erőhasználó erőérzékeny, de nem minden erőérzékeny erőhasználó. Az erőérzékeny egyénekben meg van a lehetőség, hogy használják az erőt, ám ez nem automatikus. Ha nem tanítják ki, hogyan érintse meg az erőt önmagában és maga körül, úgy sose lesz képes egy-egy érdekes trükknél többre. Persze furcsa dolgokra képesek lehetnek, de egy rendes erőképességet se tudnak használni. Lehet például egy katona is erőérzékeny, de ha sose tanulja ki az útját, sose lesz erőhasználó belőle.

Az alap attribútumok melyekre a pontokat költhetjük:
Minden attribútum alapból 0 szinten van. (0 járművezetés ponttal pl azt se tudja a karakter, hogy mivel indítja be a hajót.)

Közelharc: A közelharc megmutatja, hogy az egyén mennyire képzett a testközeli harcban. Ez magában foglalja az általa ismert közelharci fegyverek kezelését, valamint a pusztakezes harcot is. Így tehát Jedik esetében a fénykardvívásuk milyenségét is meghatározza ez a képesség.
Célzás: A különböző lőfegyverekkel való célzás, legyen az egy pisztoly, vagy egy űrhajó lövegje. Itt maga a célzás értendő, tehát, hogy mennyire képes eredményesen célt érni távolsági támadása.
Technológia: A különböző technológiák irányában szerzett jártasság mérője ez. Legyen szó egy droid megszerelésétől egy csillagromboló megtervezéséig és megépítéséig, ez a képesség a kulcsa sikerességünknek.
Járművezetés: A különböző járművek vezetése, a manőverezési készség. Ha esetleg pilóták, vagy versenyzők lennénk ne hanyagoljuk el.


-Erőhasználók külön képessége:
Erő: Az erő mint képesség mutatja meg, hogy az adott egyén mennyire jártas az erőképességek alkalmazásában, mennyire mély a kapcsolata az Erővel magával. A Jedik és Sithek külön képessége ez, mely képességeik megszerzéséhez kellhet.

-Civilek / Katonák / Huttok / Mandalóriak külön képessége:
Fegyverkezelés: A különböző fegyverek kezelése. Ezalatt minden értendő, a karbantartás, a lövés, de még a fegyverrántás gyorsasága is. Magas pontszám esetén a karakter jogosan hívhatja magát fegyvermesternek.

-Politikusok Külön képessége:
Befolyás: Megmutatja, hogy az adott egyénnek mekkora befolyása lehet. Persze ez kijátszás kérdése, ám ez a mutató adja meg mennyire tudja eladni magát az embereknek, s azok mennyire hallgatnak szavára, ezzel pedig egy maximális befolyási mércét adva.



Képességek:


Erőhasználók:

Tapasztalt Jar’Kai:
A Jar’Kai alkalmazása eredményesebb lesz, használója sokkal otthonosabban mozog majd a két kard forgatásának világában. (Egyenlő szintre kerül a Jar’kai az egykezes fénykardvívás hatásosságával.)
Előfeltétele:
- Jar’Kai ismerete
- 15 pont Közelharcon

Jar’Kai mesterség:
A használó a kétkezes harcmodort mesterszinten alkalmazhatja meglévő stílusaival. Fénykardforgatása Jar’Kai esetén jobb lesz az alap egykezes vívásánál is. (ha nincs meg az egykezes mesterség)
Előfeltétele:
- Tapasztalt Jar’Kai
- 30 pont Közelharcon

Egykezes mesterség:
A használó kiválóan használja fénykardját, s az egy fénykardos vívási stílusait. Azt jelzi, hogy az egyén kiválóan használja egyedüli fénykardját. (bónuszt jelenthet fénykard használatnál és ellensúlyozza a Mesteri Jar’Kai és Duplapengéjű Vívás képességeket)
Előfeltétele:
- 30 Pont közelharcon

Tapasztalt Duplapengéjű vívás:
Duplapengéjű fénykard forgatása eredményesebb, haladó szintre emelt. A használt formák könnyedebben használhatók vele, igazodva a fegyver korlátoltságához. (Egy szintre hozza a stílust az egykezes fénykardvívás hatásosságával.)
-15 pont közelharcon
-Duplapengéjű fénykardvívás stílusának ismerete

Mesteri Duplapengéjű vívás:
A használó képes a duplapengéjű fénykarddal való vívást mesterszinten alkalmazni meglévő stílusaival. Fénykardforgatása, ha duplapengés kardot használ eredményesebb lesz. (ha nincs meg az egykezes mesterség.)
-30 pont közelharcon
-Tapasztalt Duplapengéjű vívás megléte

Az Erő mestere:
Kapcsolatod az erővel elmélyült, képességeid alkalmazásakor eredményesebb lehetsz az átlagnál. Erőképességei kevésbé fárasztják a használót.
Fontos! A képesség nem tesz az erő mesterévé, csupán „igazolja”, hogy a karakterben meg van a potenciál.
- 20 Pont Erőn

Az Erő gyermeke:
Az Erő hatalmas a karakterben, a képességei erősebbek, hatalma rettentő méreteket ölthet, ha rendesen képezi magát. Szinte játszi könnyedséggel használja az erőt.
- Az Erő mestere
- 30 Pont az Erőn




Katonai képességek:

Nehéztüzér:
Rakétavetők, golyószórók? Egyre megy, értesz hozzájuk, tudod kezelni őket.
Nehézfegyverek használata engedélyezve. Lehetséges pozíció: Nehéztüzér
Előfeltétele:
-5 pont Fegyverkezelésen

Mesterlövész:
Legyet a szárnyánál száz méterről távcső nélkül… Legalábbis ezt emlegetik rólad a hátad mögött.
A mesterlövész puskák használata engedélyezve. Lehetséges pozíció: Mesterlövész
-5 pont Fegyverkezelésen
-10 pont Célzáson

Gyorstüzér:
A lézerpuskák veszedelmesek, de csak azok kezében, kik képesek is nyomon követni hogy hova lőnek.
A lézerpuskák, gyorstüzelők használata engedélyezve. Lehetséges pozíció: Rohamosztagos.
-5 Pont Fegyverkezelésen

Túlélő:
Tapasztalat, keménység, tudás. Mind megvan benned.
Lehetséges pozíció: Kommandó
-15 pont Közelharcon
-15 pont célzáson
-20 pont fegyverkezelésen
- Valamely korábbi célirányos (Nehéztüzér vagy Mesterlövész vagy Gyorstüzér) és a Spec Ops képesség megléte.

Spec Ops
A legképzettebbek közül való, kik nem ismernek lehetetlent. A legkiválóbb katonák.
Lehetséges Pozíció: Speciális egységek
Előfeltétel:
- 10 pont Közelharcon
- 10 pont Célzáson
- 15 pont Fegyverkezelésen
- Mesterlövész vagy Gyorstüzér vagy Nehéztüzér képesség megléte.




Politikus képességek:

Kékvérű:
Amennyiben eddig nem volt, most családod nemesnek nyilvánítják. Anyabolygódon jelentős szóval bírhatsz, s javaslataid megfontolják a körötted élők. Kezdéshez felhasználandó, amennyiben nemesi előmenetellel rendelkező karaktert kíván valaki indítani.
Előfeltétel:
- 10 Pont Befolyáson

Aranyszónok:
Meggyőzésed, beszédkészséged kimagasló. Nagy jövő várhat rád a politikai pályán.
Elérhető pozíció: Képviselő
Előfeltétel:
- 15 Pont Befolyáson

Diplomata:
Megnyilvánulásaid érdemessé tettek arra, hogy kényes ügyekben képviseld a Köztársasági szenátus / Birodalom érdekeit. Elérhető pozíció: Diplomata
- 20 Pont Befolyáson
Tárgyalókész:
Szavaid óvatosak, kiállásod magabiztos, mondandód okosan csavarod. Tárgyalások akalmával tudják, hogy rád számíthatnak, akár az ellenséggel szemben is.
-20 pont Befolyáson
-Diplomata képesség




Mandalóri képességek:

Rakéta mester:
Háti rakétád irányítása immár pofonegyszerű. Mintha csak a saját lábadon járnál. Vagy könnyebb. (Kommandó, vagy speciális egység tagoknak is tanulható)
-Szükséges 20 Fegyverkezelés pont

Lánglovag:
Lángszórók használatában szerzett jártasságod jól fog jönni, mikor nem magadat égeted meg vele.
Elérhetővé válik a lángszórók használata.
-Szükséges 15 Fegyverkezelés pont

Rakétavető:
A páncélod nem is lehetne teljes kisebb-nagyobb rakéták nélkül. Most pedig már használni is tudod.
-Szükséges 20 Fegyverkezelés pont




Univerzális / Civil képességek:

Elmetrükk immunitás:
Az illető képes lehet ellenállni az elmetrükköknek, ám fejlettebb verzióinak már kevésbé. (Jedik/Sithek/erőhasználók esetében nem szükséges képesség)

Gyorstanuló:
Új ismereteket, általános dolgokat könnyedebben tud elsajátítani a karakter. Például szakmák, vagy új feladatkörökbe való betanulás és hasonlók.

Mesterember:
Saját foglalkozásában kimagasló eredményeket mutat fel. Végzett munkája magasszintű.

Vérfagyasztó Aura:
Nem kell erő érzékelés ahhoz, hogy kisugárzása gonosz, vészjósló, vagy simán rideg hatást keltsen valakinek.

Jóságos Aura:
Valakire csak ránézel és úgy érzed megbízhatsz benne, hogy nincs mitől félni vele kapcsolatban, hogy ártatlan. Néha viszont ez téves megérzés is lehet…

Acéltest:
A sérülések, betegségek okozta fájdalom tűrése. Lényegében a karakter határainak kitolása. (Sith-ek esetében is hatásos.)

Csapdaállítás:
Noha csapdák készítéséhez nem kell sok különleges tudás, de ahhoz igazi mesternek kell lenni, hogy azt elfedje a tapasztalt szemek elől is. (Mandalóriaknak alap képesség)

Nyomolvasás:
A helyszín felmérése, a célpontok követése értékes tudomány, s mindenkinek ajánlott, aki terepen dolgozik.

Fejlett Nyomolvasás:
Kevesen képesek két kavics állásából megmondani valamit, de akik igen, azok előtt nem igazán marad semmi rejtve. Vagy csak nagyon nehezen.
-Szükséges a Nyomolvasás képesség.




Tudományhoz kapcsolódó képességek – Univerzálisak

Kristály szakértő:
Bármely kristályt beazonosítja az illető, s megmondja honnan származik, vagy esetleg mesterséges-e.

Tolmács:
Kevés nyelv van, mely rejtve marad a karakter előtt. A legtöbb ismert nyelvet beszéli.

Holt nyelvek szakértője:
Rakata, Bantu, Köztársaság előtti nyelvek? Ritka az olyan ember, mely megérti ezeket.

Történész:
Sok esemény van, melyről hallottak világszerte, ám kevés olyan van, aki majdnem mindről tud.

Sith szakértő:
Vannak emberek, kik nem tartoznak a Sithek közé, s mégis szenvedéllyel kutatnak mindent, ami hozzájuk köthető. Persze a Sithek közül se mindenki szakértője saját rendjüknek. A rend történelme, ősi mesterek nevei, melyek a feledésbe merültek. Ezeket nem oktatják a tanítványoknak csak úgy.
-Sitheknek is tanulandó, nem alap képesség.

Sith Rituálé mester:
A Sith Rend ereje nem csupán a nyers erőben lakozik. Az ősi Sithek megannyi mágiához hasonlatos Sötét Oldali Rituálét használtak, melyek rettentő erőt képviseltek.
-Rituálé használathoz szükséges erőhasználónak lenni.
-Szükséges a Sith szakértő és Holt nyelvek szakértője képesség (Ősi Sith nyelv ismerete főként).

Jedi szakértő:
A Jedik közül se mindenki rendelkezik oly átfogó tudással saját rendjükről, mint néhány külsős. Bár tény, a főkönyvtárosoknak elengedhetetlen ismeretek ezek. A Jedi Rend ugyan oktatja saját történelmét, ám bizonyos lyukakkal. Vannak sötétebb történések, amiket ha nem is titkolnak, nem feltétlen oktatnak az ifjoncoknak / padawanoknak, s csak az derítheti fel ezeket, aki kész leásni és megérteni azokat.

Jedi rituálék:
A Jedik is használtak rituálékat az erő segítségével, ám ezek jóval másabbak voltak. Azok kik használni is tudják őket, alapból rendkívüli tiszteletnek örvendhetnek. Kik pedig csak ismerik, de külsősök, talán nagy haszon forrása lehet.
-Szükséges a Jedi szakértő képesség megléte.
-Rituálé használatához erőhasználónak kell lenni.

Műszerész:
Nem csak hogy szerelő, de finom kezű, aprólékos feladatokban jártas szakember képessége ez.
-Szükséges 15 Technológia pont

Robotika szakértő:
Művégtagok készítése, implantátumok, fejlettebb droidok megépítése nehéz feladat. Ám vannak akik képesek rá.
-Szükséges 20 Technológia pont

Hobbi Hacker:
A rendszerek szakértője a karakter, s képes is néhány alapvetőbb gát megkerülésére, feltörésére. Persze nem egy profi kódtörő, de egy egyszerű irányító konzol mondjuk biztos nem fog ki rajta.
-Szükséges 20 Technológia pont

Szoftver zseni:
Feltörni, átírni, alkotni képes emberek igencsak kellendők a hadseregnél is, az alvilágban is, de biztos, hogy pár politikus is jó pénzt fizetne azért, hogy kiderítsen neki valaki valamit vetélytársairól.
-Szükséges 35 Technológia pont
-Hobbi Hacker képesség megléte


Indított karakterek átlag kezdőpontjai:
(Az ET minőségétől függ, hogy mennyit kapsz, ezek az "átlag" minőségűekre járnak.)
Jedi/Sith
-Ifjonc/Szolga: 10 Pont +1 Képesség
-Padawan/Tanítvány: 15 pont +2 képesség
-Lovag: 25 pont +3 képesség
Katona:
-Kadét 15 pont +1 képesség
-Közkatona: 20 pont +2 képesség
-Tiszt: 30 pont +3 képesség
Politikus: 20 pont +2 képesség
Mandalóri: 20 pont +2 képesség
Civil: 20 pont +2 képesség
Hutt: 20 pont +2 képesség
Droid: 15 pont +2 képesség

Kasztbónuszok:
Sithek: +5 Közelharc
Jedik: +5 Erő, Konzul indítása esetén igényelhető a Kékvérű képesség, illetve alapképességgé válik a Diplomata és Tárgyaló kész képesség.
Mandalóriak: +10 Célzás (Csapdaállítás, nyomolvasás, képzett nyomolvasás képesség)
Katonák: +5 Célzás, Pilóta indítása esetén +10 Járművezetés, Szerelő esetén +10 Technológia
Politikusok: + 1 választható képesség kezdésnél
Civilek: +10 pont egy választott képességre
Huttok:
- Csempész: +10 Járművezetés
- Fejvadász, Zsoldos: +10 Célzás
Droid:
-Astromech: +10 Technológia
-Harci Droid: + 10 Fegyverkezelés, +5 Célzás
-Orgyilkos Droid: +5 Fegyverkezelés +5 Közelharc +5 Célzás
Darth Sion
Darth Sion
Admin

Posts : 91
Join date : 2019. Dec. 01.

Adatlap
Szint: 1
Oldal:
XP:
Pontozás és Képességek Left_bar_bleue1/200Pontozás és Képességek Empty_bar_bleue  (1/200)

https://oldrepublic.hungarianforum.com

Vissza az elejére Go down

Vissza az elejére

- Similar topics

 
Engedélyek ebben a fórumban:
Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.